New York Üniversitesi ile ortak yürütülen BlaBlaCar güven araştırması, online dünyada tanıştıklarımıza, iş arkadaşlarımızdan ve komşularımızdan daha çok güvendiğimizi ortaya koydu. Benzer şekilde, araştırma sonuçları, online dünyada tanıştıklarımıza arkadaşlarımıza duyduğumuz güvene çok yakın seviyede güven duyduğumuza işaret ediyor. 18.000’den fazla katılımcıyla tüm Avrupa ülkelerinde yapılan araştırma, online dünyada güvenin nasıl inşa edildiğini, paylaşım ekonomisine yönelik önerilerle açıklıyor.
BlaBlaCar Güven araştırmasına göre güven seviyeleri:
Katılımcıların %88’i profilindeki tüm adımları doldurmuş BlaBlaCar üyelerine güven duyduklarını ifade etti. Bu da neredeyse arkadaşlara duyulan %92’lik güven kadar büyük ve iş arkadaşlarına duyulan güvenden çok daha fazla! Anket, dijital güven konusunda en geniş katılımlı çalışmalardan biri olduğu için BlaBlaCar dünyasının tamamını kapsadığını söyleyebiliriz. Bu aynı zamanda profil doluluk oranının ve üyelerin birbirlerini puanlamasının önemini gösteriyor.
BlaBlaCar üyesi, iş arkadaşı ya da komşuya göre daha çok güven uyandırıyor
Türkiye’de yapılan araştırmaya katılanlar ise profil bilgileri dolu olan bir BlaBlaCar üyesine, iş arkadaşları ya da komşularından daha fazla güvendiklerini belirtirken, %70’i yolculuk paylaşımını en iyi tanımlayan kavramların dayanışma ve sorumluluk olduğunu düşünüyor. Türkiye’deki güven araştırmasına katılan yolcular için, sürücü seçiminde en önemli güven kriterleri: sistemdeki puanlama ve yorumlar, sürücünün profil fotoğrafı ve yolculuk öncesi yapılan kısa telefon görüşmesi olarak sıralanıyor.
Ayrıca, araştırmaya katılanların yaklaşık yarısı (%48) yolculuk paylaşımının kendilerini diğer insanlara daha açık hale getirdiğini belirtirken, Türkiye’de gerçekleştirilen araştırmada ise katılımcıların %54’ü yolculuk paylaşımının kendilerini diğer bireylere daha açık hale getirdiğini dile getiriyor. Benzer şekilde, yolculuğunu paylaşmış olanların diğer paylaşım ekonomisi platformlarına katılma eğiliminin, yolculuğunu paylaşmamış olanlara oranla 3 kat daha fazla olduğu anlaşılıyor.
Araştırmayı hazırlayanlar, bireylerin online dünyada gerçekleştirdikleri başarılı ekonomik ve sosyal etkileşimler aracılığıyla birbirlerine olan inançları arttıkça, toplumdaki güven seviyesinin de yeni bir döneme, “Güven Çağı”na yol açacak şekilde artacağını öngörüyor.